فوم صندلی خودرو چیست؟

تمامی فوم خودروها باید از مواد فوم سرد باشد که در سالهای اخیر این مواد از کشورهایی که در این صنعت پیشرفت های زیادی داشتند به کشور عزیزمان وارد میشد که از کیفیت بالاتری برخوردار بودند. بخاطر تحریم ها این موارد در این روزها فقط از کشور چین وارد میگردد و طبق روال موارد درجه 4 چین به کشور ما ارسال می گردد که همین امر باعث افت کیفیت این نوع محصولات گشته است.

فوم سرد چیست ؟
فوم سرد از خانواده فوم های نرم پلی یورتانی می باشد.
این فوم ها از نظر ساختاری از نوع فوم های سلول باز نیز می باشند،به طوری که هوا به راحتی از آنها عبور می کنند.
انتخاب نام سرد برای این فوم ها شرایط ساخت آن میباشد که به دوراز حرارت مستقیم(کوره) تولید می شود. در بازار جهانی فوم سرد به نام فوم فلکسیبل (Flexible) شناخته شده است.
چرا فوم سرد؟
فوم سرد به دلیل ساختار مولکولی آن نسبت به فوم گرم نرمتر بوده و عمر بسیار بیشتری دارد و باگذر زمان دچار افت یا از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود نمی شوند، فوم سرد انعطاف پذیرتر بوده و برگشت پذیریه بسیار بالایی نیز دارد . فوم سرد در حال حاضر در تمام دنیا در صنایع مختلف از جمله صندلیهای خودرو،هواپیما،قطار و…در صنعت مبلمان خانگی و اداری و تشک های خواب نیز استفاده می شود این در حالی است که فوم گرد از چرخه ی تولیدات دنیا به علت پایین بودن کیفیت و… حذف شده است.فوم های خودرویی از مواد اولیه و کیفیت بالایی باید برخوردار باشند که در طول زمان بتوانند آن مقاومت خود را حفظ نماید مخصوصا این موضوع برای خودروهای باربر اهمیت بیشتر و خاصی دارد که مدت زمانی که رانندگان محترم در خودرو خود به سر میبرند از خودروهای سواری بیشتر می باشد یعنی اگر به طور مثال راننده خودرو سواری 5 ساعت از زمان خود را در طول روز در ماشین هست اما خودروهای باربر مثل نیسان و وانت مزدا حداقل 8 الی 10 ساعت در خودرو مشغول به کار می باشن

دیدگاه‌ها 0

*
*

باز کردن چت
قدرت گرفته از غرفه
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟